Webáruházunk a gyorsabb, kényelmesebb használat érdekében cookie-kat (sütiket) használ. Részletek

Menü

Ezt titkolja a szakma:

2015. 07. 20. 16:45:37

 

Nekünk is megvan a kis titkunk, amiről sok vitánk volt, hogy szabad róla beszélni vagy sem. A történet az utángyártott nyomtatókellékekről (tintapatron / toner) szól.

Tudnod kell, hogy nagyon nehéz dolgunk van.

Két egymásnak ellentmondó feltételnek kell megfelelni. Alacsony legyen az ár, de magas a minőség.

A legtöbb ÚJ vásárlónak az ár az első számú szempont. Ez nem bűn, hisz' ez egy számszerűsített különbség. Azt pedig előre nem tudhatja a vásárló, hogy probléma esetén mi fog történni. Sajnos sokan ígérnek olyat, amit később nem tartanak be. Ez nagyon romboló hatású. A mi ígéretünk is csak üres szó, amíg meg nem tapasztalod, hogy tartjuk hozzá magunkat.  sad

Az árral kapcsolatos szempont egy átlagos esetben így gyűrűzik: vevő → eladó → importőr (forgalmazó) → dealer → gyártó   Tehát a vevő "alacsony ár" igényére kénytelen reagálni minden szereplő. Ez egyes esetekben a minőség romlásával jár. 

A dealer talán magyarázatra szorul. Gyakran az importőrök nem gyártóval vannak közvetlen kapcsolatban, hanem egy dealer-rel. A dealer van kapcsolatban több gyártóval, és a kapcsolatainak, nagy mennyiségű összes rendelésének köszönhetően kedvező árat tud kialkudni, így az importőr akár kedvezőbb áron jut a termékhez, mintha a gyártótól vásárolna, és elég egyetlen emberrel tartani a kapcsolatot.

Ez nem is hangzik rosszul igaz? ...de ennek van egy árnyoldala.

Ez történik mielőtt hozzád kerül a termék, ha visszafelé haladunk az időben:

4. Mi beszerezzük általában forgalmazótól.

3. Forgalmazó beszerzi a dealer-étől.

2. A dealer beszerzi a terméket attól a gyártótól, amelyik a legjobb ajánlatot adja.

1. A gyártó becsomagolja olyan dobozba, amit a forgalmazó kér. (Van, hogy nem a gyártó csomagol, de ez a törrénet szempontjából mindegy.)

...és ebből adódik az, hogy ugyanazon dobozban időnként más-más gyártó termékét találod, hisz' nem mindig ugyanaz adja a legjobb ajánlatot. Ezzel sem lenne baj, de nem minden gyártó minősége felel meg az elvárásaidnak. Korábban nem tapasztaltuk a jelenséget, és most is ritka, de mielőtt fokozódna reagálnunk kell.

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

Akkor miért nem közvetlenül a gyártótól vásárolunk?

Amikor tavasszal Kínában jártunk tárgyalni, és szóba került az ország népessége, akkor hitetlenül néztek. Volt aki úgy reagált, hogy "Nem a városodra, hanem az országodra gondoltam.". Ez olyan ritka szituáció, amikor egy kínai mellett kicsinek érzed magad.  smiley

Szóval az ő léptékükkel számolva, a mi igényünk nagyon alacsony a mennyiség, így nehéz az alkudozás. Drágán pedig nem vásárolhatunk, mert az ár nagyon fontos számodra.

Persze léptünk előre, mert nem szokásunk feladni.  wink

Sikerült közvetlenül megállapodni egy gyártóval olyan termékekre, amikre olyan garanciát fogunk vállalni, amit el sem fogsz hinni.  wink

Egy másik gyártóval közvetett megállapodás jött létre. Miért nem közvetlen? Megtehettük volna, de nem lett volna korrekt a magyarországi forgalmazóval szemben, akik egyébként egész Kelet-Európát látják el termékeikkel. Számodra ez nem is olyan fontos. A lényeg, hogy tőlük a tintapatronod / tonered mindig ugyanattól a gyártótól érkezik, ugyanolyan minőségben, és így olyan raktári hátterünk lesz, amihez a mi tőkénk nem lenne elég.

Mit tudnak ezek a gyártók? Kik ezek egyáltalán?

Figyeld az e-mail fiókod, hamarosan kiderül!

Színes napot:

Balázs

"A Te Patronusod"

Vissza a főoldalra!

 

Tartalomhoz tartozó címkék: hír